Bostøtte §85

I SOKON vægter vi matchet mellem Bostøtte og borger højt, en vej kan være at bygge kontakten på en fælles interesse, eller blot indsigt i forhold som interesserer borgeren. Fokus er dog på Bostøttens faglighed og indsigt i borgerens problemstillinger.

Vi støtter borgeren til bedre at mestre sit eget liv, såvel personligt som socialt. De primære værktøjer er samtaler og fælles aktiviteter mellem borgeren og den enkelte medarbejder hos SOKON.

Samtalerne spænder bredt og er altid med fokus på emner, borgeren kan profitere af. Det kan være om dagligdagsemner, som f.eks. at klare praktiske opgaver i hverdagen, eller vi har støttende og rådgivende samtaler, hvor vi taler om det at leve med psykiske vanskeligheder. Vi kan have konfliktløsende samtaler, eller samtaler hvis formål er at rumme og lytte til det, som optager borgen netop nu.

De fælles aktiviteter mellem borgeren og medarbejderen er mangfoldige. I fællesskab løser vi praktiske opgaver, hvor borgeren får styrket sine almindelige dagligdagsfærdigheder, eller der kan være tale om aktiviteter, hvor borgens sociale færdigheder bliver styrket. Det kan f.eks. være besøg på væresteder, samtaler med offentlige instanser og lignende.

Alle aktiviteterne har det fælles formål at fremme borgerens kompetencer og muligheder for at mestre tilværelsen på egen hånd.

SOKON Socialkonsulenter ApS

Kratbjerg 303
3480 Fredensborg

Telefon: +45 48 23 26 71
Mail: info@sokon.dk

SOKON opfylder kravene forbindelse med GDPR

Få nyheder fra os direkte i din mail

Vi deler ud af erfaringer, cases og vores arbejde.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev:

www.sokon.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. www.sokon.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies på www.sokon.dk her--